To 1994 ο όμιλος Rover, o οποίος είχε όλα τα δικαιώματα για το σήμα Mini Cooper, πέρασε στην κατοχή της ΒΜW. Τότε, η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία προσπάθησε να αναβιώσει το ομώνυμο θρυλικό Mini Cooper, η παραγωγή του οποίου είχε αρχικά ξεκινήσει το 1959 από την British Motor Corporation. Το 2001 έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το πρώτο σύγχρονο μοντέλο, που μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί σε 3 γενιές και σε μια ηλεκτρική έκδοση, τη Mini E.
Όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά, έτσι και τα Mini Cooper φαίνεται πως εμφάνισαν κάποια προβλήματα, σύμφωνα με τις αναφορές των ιδιοκτητών τους σε διάφορα forum. Αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία σε αξεσουάρ για Mini Cooper και ανταλλακτικά, που σε κάθε περίπτωση τα προβληματικά εξαρτήματα μπορούν να αντικατασταθούν.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε διάφορα προβλήματα των Mini Cooper
Δυσλειτουργικοί αερόσακοι. Τα μοντέλα από το 2005 ως το 2016 συχνά εμφανίζουν αναιτιολόγητα τη λυχνία των αερόσακων αναμμένη στον πίνακα οργάνων και πολύ συχνά προξενείται από τον αισθητήρα ανίχνευσης επιβάτη. Ορισμένοι ιδιοκτήτες ανέφεραν ότι οι αερόσακοί τους άνοιξαν λανθασμένα κατά τη διάρκεια μιας μικρής πρόσκρουσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 έγινε ανάκληση αρκετών μοντέλων που ήταν εξοπλισμένα με αερόσακους της Takata με σκοπό την αντικατάστασή τους.
Αναίτιες ηχητικές προειδοποιήσεις. Δεν είναι, βέβαια, βαριά βλάβη, αλλά είναι ένας ενοχλητικός ήχος κατά την οδήγηση που αποσπά την προσοχή του οδηγού. Συγκεκριμένα, πολλοί ιδιοκτήτες ανέφεραν για το Mini Cooper του 2012 ότι οι ζώνες ασφαλείας ήχουσαν ξαφνικά με τον χαρακτηριστικό εκείνο θόρυβο, ακόμη και αν ήταν κουμπωμένες και ότι η επανεκκίνηση του κινητήρα δεν έλυνε το πρόβλημα. Επίσης, σε άλλες περιπτώσεις υπήρχαν ηχητικές προειδοποιήσεις που αρχικά φαίνονταν αναίτιες, όμως μετά από ελέγχους αποδείχθηκε ότι συνδέονται με κάποιο πρόβλημα στο σύστημα προειδοποίησης για πάγο στον δρόμο, στο προειδοποιητικό σύστημα πίεσης των ελαστικών και της πτώσης τάσης της μπαταρίας.
Προβλήματα στο σύστημα μετάδοσης. Υπήρξαν αναφορές ότι το Mini Cooper Countryman του 2014 έκανε περίεργους θορύβους και τριξίματα κατά την επιτάχυνση, επίσης είχε μυρωδιά καμένου που προερχόταν από το καπό, παρουσίαζε καθυστέρηση στην αλλαγή ταχυτήτων. Τα προαναφερόμενα σχετίζονταν με ζημιές στο σύστημα μετάδοσης και στις περιπτώσεις που δεν επιδιορθώνονταν άμεσα οδηγούσαν σε χαμηλή απόδοση καυσίμου και βλάβη του κιβωτίου ταχυτήτων. Η λύση που προτάθηκε από την εταιρεία ήταν η αντικατάσταση του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων κάθε 50.000 χλμ περίπου.
Προβλήματα στον κινητήρα και στα εξαρτήματά του. Υπήρξαν αναφορές για βλάβες της καδένας χρονισμού του κινητήρα. Η εταιρεία έκανε ανάκληση των μοντέλων με έτος κατασκευής από το 2007 ως και το 2010, στα οποία εντοπίστηκε ως επί το πλείστον αυτή η βλάβη και αντικατέστησε το προβληματικό τμήμα. Επίσης, για το Mini Cooper 2012 αναφέρθηκε συχνά η υπερθέρμανση του κινητήρα, που συνήθως προκαλούνταν από βλάβη στην αντλία νερού.
Πρόβλημα στο τιμόνι του Mini Cooper. Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που αναφέρθηκαν σχετίζεται με τα προβλήματα του υδραυλικού τιμονιού και πιο συγκεκριμένα με την αντλίας υδραυλικού τιμονιού. Η βλάβη είναι είναι εντονότερη στα πιο παλιά μοντέλα, αλλά εμφανίστηκε και στα πιο καινούρια. Η BMW έκανε ανάκληση 86.000 Mini Cooper, Mini Cooper S και Mini Cooper S Convertible, του 2002 μέχρι το 2005, ώστε να αντικατασταθούν τα προβληματικά εξαρτήματα.
Βλάβες του συμπλέκτη. Τα μοντέλα από το 2002 ως και το 2016, παρουσιάζουν σχεδόν συνολικά σημάδια πρώιμης φθοράς του συμπλέκτη και ό,τι δυσλειτουργίες αυτό επιφέρει. Η εν λόγω βλάβη, ωστόσο, εμφανίζεται στα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων και δεν αποτελεί πρόβλημα στα αυτόματα Mini Cooper. Για τα αυτόματα, ορισμένοι ιδιοκτήτες ανέφεραν ότι σε ορισμένα μοντέλα υπήρξαν διαρροές του υγρού του κιβωτίου ταχυτήτων, που ενδεχομένως να οδηγούσαν σε πτώση της οδηγικής απόδοσης, αν δεν είχαν αντιμετωπιστεί εγκαίρως.
Δυσλειτουργία με το φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF). Τα φίλτρα αυτά χρησιμεύουν, γενικά, στη στη μείωση των βλαβερών για την ατμόσφαιρα εκπομπών. Αρκετοί ιδιοκτήτες ανέφεραν ως βασικό πρόβλημα στα Mini Cooper diesel το φράξιμο των συγκεκριμένων φίλτρων, που οδήγησε στη μειωμένη απόδοση του κινητήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη βλάβη συγκαταλέγεται στα πιο κοινά προβλήματα του mini cooper countryman diesel.
Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι τα Mini Cooper είναι εν γένει αυτοκίνητα με ξεχωριστό στυλ υψηλής αισθητικής και εμβληματικό σχεδιασμό με φανατικούς θαυμαστές παγκοσμίως. Η τήρηση των διαστημάτων συντήρησης και η έγκαιρη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων από την πλευρά των οδηγών διασφαλίζει τον περιορισμό των επικείμενων βλαβών και αυξάνει την οδηγική ασφάλεια και άνεση. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ διαθέσιμη στην αγορά, από πατάκια για Mini Cooper μέχρι το πιο περίπλοκο ανταλλακτικό!
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: