Το Toyota C-HR αποτελεί ένα μικρό κροσόβερ SUV του Ιάπωνα κατασκευαστή, το οποίο παράγεται από το 2016, την ίδια χρονιά δηλαδή που έγινε και η επίσημη εμφάνισή του στο Σόου Αυτοκινήτου της Γενεύης. Τα γράμματα του ονόματός του, C-HR είναι κατά πολλούς αρκτικόλεξο των λέξεων Compact High Rider, δηλαδή σε ελεύθερη ελληνική απόδοση: «Μικρού μεγέθους όχημα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος».
Το όχημα εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και φυσικά, λόγω των καιρών παράγεται και σε υβριδική έκδοση. Οι κινητήρες βενζίνης είναι 1.2, 1.8 και 2.0 λίτρων. Οι κινητήρες ντίζελ είναι 1.8 λίτρων. Οι υβριδικές εκδόσεις είναι διαθέσιμες με κινητήρες ντίζελ 1.8 και 2.0 λίτρων, συνεργαζόμενους με ηλεκτρικό μοτέρ 150 kW.
Ανάλογα με την ήπειρο στις οποίας την αγορά απευθύνονται, εξοπλίζονται και με τους ανάλογους κινητήρες. Παράλληλα, το 2019, το όχημα πέρασε από αναδιαμόρφωση και παρουσιάστηκε και μια σπορ έκδοσή του. Το όχημα σε όλες τις εκδόσεις είναι διαθέσιμο με εμπρόσθια κίνηση ή τετρακίνηση.
Όπως όλα τα οχήματα όμως, έτσι παρουσίασε και το Toyota CHR προβλήματα, ας τα δούμε λοιπόν λίγο πιο αναλυτικά.
Ας ξεκινήσουμε με τα προβλήματα του Toyota CHR hybrid, το οποίο αποτελεί την πιο τεχνολογικά προηγμένη προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου. Έχουν γίνει αναφορές για αρκετά προβλήματα που αφορούν στο συγκεκριμένο όχημα.
Αρχικά, εμφανίστηκαν θέματα στην μετάδοσή του. Έγιναν πολλές αναφορές για θορύβους που ακούγονταν από το χώρο του κινητήρα και μετά από κάποιο διάστημα αποδεικνυόταν πως έρχονταν από τη μετάδοση. Το πρόβλημα έκανε την εμφάνισή του αρκετά νωρίς και παρά την πληθώρα από αξεσουάρ και ανταλλακτικά για Toyota CHR της αγοράς το κόστος ήταν υψηλό και ανάγκαζαν τους ιδιοκτήτες να στραφούν σε μεταχειρισμένα τμήματα. Παράλληλα, το όχημα εμφάνισε και προβλήματα με το ηλεκτρονικό του σύστημα και τον εγκέφαλο. Αναφορές έγιναν και για θέματα με την μπαταρία του, αλλά και με το χειρόφρενο.
Σε γενικότερο πλαίσιο που αφορά σε όλα τα οχήματα, προβλήματα εμφάνισαν όσον αφορά στη μετάδοση, όλα τα Toyota CHR με αυτόματο και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ανάμεσα στα μειονεκτήματα του Toyota CHR βρίσκονται ο αισθητήρας του ραντάρ ελέγχου περιμετρικής κυκλοφορίας, αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης, η βάση του πεταλιού του φρένου και ο μηχανισμός των ρουλεμάν τροχού του οπίσθιου άξονα.
Τη μεγαλύτερη ζημιά στη φήμη του οχήματος, παρ’ όλα αυτά την έκαναν τα προβλήματα του αυτομάτου Toyota CHR, μιας και όπως είπαμε το κόστος επισκευής ήταν και είναι αρκετά υψηλό.
Η ίδια η εταιρία έκανε φυσικά από την πλευρά της τις βέλτιστες κινήσεις για να διορθώσει τα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τους ιδιοκτήτες και φυσικά, για να διατηρήσει την αξιοπιστία της. Συνολικά, για το συγκεκριμένο μοντέλο έγιναν πέντε ανακλήσεις και επισκευές, χωρίς κόστος για τον πελάτη:
- Στις 29 Οκτωβρίου του 2018, έγινε ανάκληση των CHR με κατασκευή από τον έκτο μέχρι τον όγδοο μήνα του ίδιου έτους για σύσφιξη των ρουλεμάν τροχού του οπίσθιου άξονα.
- Στις 4 Νοεμβρίου του 2019, έγινε ανάκληση των CHR με κατασκευή από τον ένατο μήνα του 2016 έως και τον πέμπτο μήνα του 2019 για επιδιόρθωση στα καλύμματα των καθισμάτων που επηρέαζαν την λειτουργία των αερόσακων.
- Στις 14 Δεκεμβρίου του 2020, έγινε ανάκληση των CHR με κατασκευή από τον έκτο του 2019 μέχρι και τον πέμπτο μήνα του 2020 για σύσφιξη στοιχείων στερέωσης της βάση του πεταλιού του φρένου.
- Στις 28 Ιουνίου του 2012, έγινε ανάκληση των CHR με κατασκευή από τον δωδέκατο μήνα του 2017 μέχρι και τον ένατο του 2019 για αλλαγή της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης.
- Στις 18 Απριλίου 2022, έγινε ανάκληση των CHR με κατασκευή από τον τρίτο μήνα του 2020 έως τον έβδομο μήνα του 2021 για ρύθμιση του ραντάρ περιμετρικής κίνησης.
Η αξιοπιστία της Toyota δεν μπορεί να συζητηθεί, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο δεν έχει αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Παρ’ όλο που η εταιρία παρέχει τα πάντα μετά την αγορά στους πελάτες της, από ανακλήσεις και δωρεάν επισκευές μέχρι και τα πιο απλά όπως κάγκελα οροφής για Toyota CHR τα προβλήματα που παρουσίασε το συγκεκριμένο μοντέλο συζητιούνται σε πολλά φόρουμ από τους ιδιοκτήτες τους.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: